Školní vzdělávací program

Školní vzdělávací program nazvaný ,, Rok je dvanáct kamarádů, střídají se o svou vládu´´  vychází z rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání. Vystihuje filozofii naší školy a tou je, co největší kontakt s přírodou. Zařazujeme do našeho vzdělávacího obsahu činnosti s enviromentálním zaměřením, učíme děti vnímat krásu a bohatství přírody, učíme je jak ji chránit, aby nám krásná co nejdéle vydržela. Využíváme okolí mateřské školy a obce ke zkoumání zákonitostí přírodního prostředí, pronikáme do ekosystému v našem okolí a přibližujeme je dětskému chápání. Vycházíme především z principu, že dítě by mělo Být při tom. To znamená, mít možnost slyšet, vidět, dotýkat se a prožívat.

Cíle ŠVP

  • poskytnout dětem elementární vzdělávací základ, na který může bezprostředně navázat ZŠ, a který zároveň dítěti otevře cestu k celoživotnímu vzdělávání
  • dovést dítě na konci předškolního období k tomu, aby v rozsahu svých možností a předpokladů získalo přiměřenou fyzickou, psychickou a sociální samostatnost
  • naučit děti nesobecky vnímat svoje okolí - kamarády, dospělé, živou a neživou přírodu
  • vytvoření základu kladných lidských vlastností jako je - zodpovědnost za sebe i druhé, skromnost, sebeúcta, sebedůvěra...  a chceme věřit, že výchovné působení v dalších letech naváže na dobře položené základy z naší školky

   Naší vizí je připravit dítě nejen na školu, ale především pro život. Předat jim takové hodnoty na nichž bude moci nadále stavět. Bude to osobnost, která se dokáže samostatně rozhodnout úměrně svému věku. Bude schopen komunikace s lidmi a vrstevníky. Je asertivní, ale nejedná agresivně. Je připraven cíleně přijímat další poznatky, učení ho zajímá a je schopen pracovat ve skupině. Uvědomuje si své silné a slabé stránky a přiměřeně věří ve svoje síly.

Desatero pravidel k rozvoji jedinečnosti každého dítěte:

  1. dostatek podnětů ke hře a učení
  2. respektování věku dítěte
  3. respektování dosaženého vývojového stupně vývoje dítěte
  4. respektování zájmu dítěte
  5. ocenění dítěte, pochvala, budování důvěry ve vlastní schopnosti
  6. opora o kladné rysy dítěte
  7. demokratický vztah mezi učitelkou a dítětem
  8. spojení výchovy a učení životem
  9. spolupráce všech vychovatelů - učitelů, rodičů
  10. neustálé sebevzdělávání pedagogů
Celá verze ŠVP je k nahlédnutí v šatně a u ředitelky MŠ.
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky